dilluns, 27 de març del 2017

Entrevista a cooperatives: Sura, Alexandra

ENTREVISTA A SUARA COOPERATIVA
Bon dia,
som de la cooperativa escolar ACMO. LA nostra cooperativa està formada de 13 socis i sòcies de 10 i 11 anys. Tenim la nostra seu central a Sant Marçal (Castellet i la Gornal). Ens agradaria fer-vos una entrevista per poder millorar unes quantes coses sobre la nostre cooperativa, i per conèixer més formes de treballar. Ens deixaríeu fer-vos unes quantes preguntes? Sí, endavant!
Preguntes personals i professionals
Quin és el vostre nom? Alexandra Aragón Ferrón
Quin càrrec ocupeu? Sóc tècnica de comunicació a l’Àrea de Desenvolupament de Servei de Suara i community manager a Parentalis, la plataforma de Suara adreçada a famílies amb infants.
Quant temps fa que treballeu a SUARA? Des del juliol del 2013.
Havíeu treballat abans en una cooperativa? No.
Si heu respòs que sí, podríeu dir-nos a quina? _____________________
Per què veu escollir treballar en una cooperativa? No va ser una tria meva. Em vaig interessar per una oferta de feina i, quan vaig anar a l’entrevista, em van explicar que eren una cooperativa. Fins aleshores, les úniques cooperatives que coneixia eren les cooperatives agrícoles del meu poble, però mai havia pensat en les cooperatives com a model d’empresa.
Preguntes sobre SUARA
Què vol dir SUARA?
Suara vol dir “ara mateix”. És una paraula catalana pròpia sobretot de les comarques gironines.
Quina és la vostra manera de treballar?
Intentem treballar tenint com a guia els valors de la cooperativa: d’una manera propera, sent propers i escoltant tant a les persones que atenem com als companys amb qui treballem; fomentant la participació tant de les persones ateses com de tots els professionals de la cooperativa en el nostre dia a dia; intentant sent innovadors en allò que fem i escoltant totes les idees i les propostes de millora que ens arriben; i essent socialment responsables, tant en petits gestos com ara apagar els llums, intentant estalviar tota l’aigua que podem, reciclant... com també invertint en la formació de les persones que treballen a la cooperativa, implicant-nos en la millora de la societat i del nostre entorn...
Per treballar escoltem les persones que ens envolten, ens preocupem per elles, som transparents i expliquem el perquè de les coses i de les decisions que es prenen, convidem les persones a participar en cada presa de decisions i a dir-hi la seva, incorporem els punts de vista de la gent per fer cada decisió més plural.

Quins productes veneu/oferiu?
Suara ofereix serveis d’atenció a les persones al llarg de la seva vida: escoles bressol, espais familiars, escoles, Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), centres oberts, escoles d’adults, Centres Residencials d’Acció Educativa, centres de dia per a gent gran, centres residencials, serveis d’atenció domiciliària i serveis mèdics per a persones amb malalties cròniques, oncològiques o a l’etapa final de la seva vida. Així mateix, també gestiona serveis en l’àmbit de la justícia i la reinserció. Fa pocs mesos la cooperativa ha engegat un projecte online (Parentalis) amb l’objectiu de posar a la xarxa tot el coneixement dels seus professionals pel que fa a l’educació i la criança dels infants, alhora que ofereix serveis d’assessorament personalitzats per a les famílies. A través d’aquest mateix projecte la cooperativa també ha engegat una petita botiga online amb una selecció de joguines i productes de puericultura que destaquen per ser d’empreses del territori, de cooperatives o del sector socials.
Per què penses que SUARA és una cooperativa i no una SL o SA? El model d’empresa i l’organització de l’empresa és diferent al d’una SL o una SA. Una cooperativa té una assemblea on totes les persones sòcies que treballen a la cooperativa prenen les decisions més importants que afecten l’empresa i els seus treballadors; hi ha un Consell Rector escollit de manera democràtica per l’assemblea de persones sòcies, que és l’òrgan de govern de la cooperativa, i també altres òrgans que una SL o una SA no té.
Les persones sòcies d’una cooperativa, a banda de treballar com podrien fer en qualsevol altre tipus d’empresa, poden conèixer molt més l’empresa –ja que ells són l’empresa i en formen part, són uns “co-propietaris” de l’empresa juntament amb la resta de persones sòcies- i participar en la presa de decisions. Per exemple, a l’hora d’aprovar els comptes de l’empresa o de decidir què es vol que l’empresa faci en els propers anys, el vot de la directora general té el mateix valor que el d’una persona que treballi com a conserge en un servei.
A banda de la part més societària d’una cooperativa, per mi la diferència també es troba en la feina del dia a dia, en l’actitud d’escoltar els companys, de fer-los participar, de preocupar-nos per ells i per la seva situació... en definitiva, en la manera de treballar.
Quina és la zona on oferiu serveis?    
Arreu de Catalunya i també a Horcajo de Santiago (Cuenca) i a Xile.
Quina edat té el vostre treballador més jove?
No ho sé.
Quina edat té el vostre treballador més gran?
No ho sé.
Quina és la vostre manera d’atreure els clients/usuaris?
Donant a conèixer els nostres serveis entre les persones que considerem que els hi pot interessar. Això ho fem a través de pàgines web on expliquem els projectes dels diferents, de perfils a les xarxes socials, amb anuncis a internet o a altres mitjans de comunicació (revistes locals, ràdios...), participant en congressos i jornades professionals, publicant articles als mitjans...
Quants Departaments té la vostre cooperativa? Quins són?
La nostra cooperativa té sis departaments:
_Àrea de Desenvolupament de Servei
_Àrea de Persones
_Àrea de Finances
_Àrea de Tecnologia
_Àrea de Client públic i institucional
_Àrea de Client Privat
Ens doneu permís per publicar la informació que ens heu donat a la revista i blog de l’escola? Jo no puc donar aquest permís. Si parleu amb comunicació corporativa, ells us poden ajudar.

Us agradaria ser els nostres padrins de la cooperativa? (Donar-nos consells i resoldre dubtes). I tant!

Un dia d’aquests us agradaria fer una vídeo trucada per gmail? Quin dia i horari us aniria bé?
Intentem adaptar-nos al dia que a vosaltres us vagi millor.

Moltes gràcies per contestar-nos unes quantes preguntes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada